TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Podczas tegorocznej, dziesiątej edycji Dubai Airshow, firma GE Aviation pozyskanie zamówień na produkty oraz usługi o łącznej wartości ponad 10 mld USD.
reklama
Scott Donnelly, prezes i dyrektor generalny wyznał - Całkowita wartość zamówień wynosząca 10 miliardów dolarów pokazuje wzrastający popyt na naszą zaawansowaną technologię silników lotniczych oraz profesjonalne usługi.
Firma GE Aviation przyznaje, że ich znajomość rynku, a także dobre stosunki z partnerami na Bliskim Wschodzie okazały się bardzo cenne. W firmie podkreślają, że były to najbardziej udane targi w ich historii. Zamówienia, które zdobyli w tamtym regionie stanowią ilustrację sukcesów, które firma odnosi na całym świecie.
Dotychczas firma GE sprzedała ponad 1100 silników GEnx. Jest to najszybciej sprzedający się model silnika o wysokim ciągu, przeznaczony do samolotów. Aby sprostać narastającemu popytowi, GE w ciągu najbliższym trzech lat musi zwiększyć o ponad 50% tempo produkcji silników odrzutowych.
Silnik GEnx częściowo projektowali polscy inżynierowie z warszawskiego Centrum Projektowego Silników Lotniczych, które współpracuje z GE oraz Instytutem Lotnictwa.
GE Aviation zawarło kontrakty o łącznej wartości 7,7 mld USD (licząc według oficjalnego cennika silników). Linie Saudi Arabian Airlines podpisały umowę o wartości 1,4 mld USD na wsparcie remontowe w zakresie eksploatowanych przez przewoźnika silników GE90, CF6 i CF34 oraz na dostawy materiałów przez kolejnych 14 lat. Linie Dubai Aerospace zamówiły silniki GE90-115B o łącznej wartości 770 mln USD, które napędzać będą 10 samolotów Boeing 777-300ER oraz silniki GEnx do pięciu transportowców Boeing 747-8. Linie Royal Jordanian podpisały dwunastoletni kontrakt serwisowy na prace konserwacyjne, remontowe oraz naprawy silników GEnx do 12 samolotów Boeing 787. Wartość umowy nie jest znana. Linie Qatar Airways zamówiły silniki o łącznej wartości 1,2 mld USD, w tym silniki GEnx, które napędzać będą 30 Boeingów 787 oraz silniki GE90-115B do pięciu transportowców Boeing 777. Linie podpisały również piętnastoletnią umowę serwisową o wartości 2,5 mld USD na świadczenie usług konserwacyjnych oraz remontowych w czasie obowiązywania kontraktu. Linie Emirates zamówiły silniki GP7200 za 800 mln USD, które napędzać będą 12 Airbusów A380 oraz kolejnych 12 Boeingów 777-300ER z silnikami GE90-115B. Wartość zamówienia na silniki oszacowano na ponad 725 mln USD. Linie Sama podpisały 10-letnią umowę typu OnPointSM na usługi konserwacji, napraw oraz remontów używanej przez siebie floty CFM56-3. Wartość umowy wynosi ponad 51 mln USD w czasie obowiązywania kontraktu. Natomiast firma ALAFCO Aviation Lease and Finance Company (KSCC) zdecydowała się na silniki GEnx do napędzania wszystkich zamówionych w ostatnim czasie 22 samolotów Boeing 787 Dreamliner. Wartość kontraktu nie jest znana.
Firma GE Aviation pozyskała również za pośrednictwem spółek joint venture dodatkowe zamówienia na swoje produkty oraz usługi o łącznej wartości blisko 4,1 mld USD. Linie Emirates podpisały umowę o wartości 3 mld USD z firmą Engine Alliance, czyli partnerskim przedsięwzięciem GE Aviation i Pratt & Whitney na konserwację, naprawy oraz remonty silników GP7200 napędzających flotę samolotów Airbus A380. Linie Dubai Aerospace zamówiły silniki CFM56-7B za kwotę 945 mln USD. Będą one zamontowane w 70 samolotach nowej generacji - Boeing 737, które wcześniej zostały zamówione przez Dubai Aerospace. Linie Saudi Arabian Airlines zamówiły silniki CFM56-7B za 135 mln USD, które napędzać będą 10 Airbusów A320.
Targi Dubai Airshow są jedną z najbardziej znaczących imprez lotniczych, które przyciągają każdego roku producentów silników odrzutowych z całego świata. Targi są również dobrą okazją do negocjowania znaczących inwestycji na bliskowschodnim rynku lotniczym.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami