TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2024-09-28 - Ryanair przeprasza się z Modlinem
Butne deklaracje i usuwanie tras z Modlina chyba wyszło Ryanairowi bokiem, bo cichaczem przywraca trasy na 2025 rok.
reklama
Spór dotyczący opłat lotniskowych ciągnie się do lat - Ryanair chciałby utrzymania preferencyjnych nierynkowych stawek na operacje na Modlinie. PPL się na to nie zgadza i ostatnią odsłoną była silna redukcja połączeń opisywana Modlin obcięty.
Według informacji podanych przez fly4free.pl na lato 2025 wracają na Modlin trasy do Neapolu, Porto, Walencji, Wenecji, Sztokholmu, Budapesztu, Aten, Chanii, Korfu i Zakintos.
Natomiast nie ma w systemach przewoźnika tras do Kopenhagi, Goteborga, Burgas, Zadar i Pafos, Manchesteru, Kowna, Katanii, Edynburga i Birmingham i Wiednia.
Po zimie czeka nie tylko powrót tras, ale także zwiększenie częstotliwości na już działających takich jak Alicante, Barcelona, Malaga, Bari, Bolonia, Bergamo, Paryż Beuavais i Dublina.
Miejmy nadzieję, że będzie to początek końca farsy jaką próbował forsować dominujący w Modlinie przewoźnik, a zarząd lotniska ściągnie w końcu innych przewoźników, aby nie być zależnym od jednego partnera.
»»»» Starsze informacje 2024-06-16 ««««
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak zatwierdził Plan Generalny portu lotniczego Warszawa-Modlin na lata 2022-2045, w zakresie zgodności z polityką transportową kraju.
Jak przekonuje resort infrastruktury, dzięki zatwierdzeniu tego planu lotnisko w Modlinie ma szansę się rozwinąć i zapewnić pasażerom odpowiednią ofertę lotniczą. Dodatkowo, po decyzji o modernizacji lotniska Chopina w Warszawie, pozwoli zwiększyć możliwości podróżowania na lotniskach Mazowsza.
Przy obecnej siatce połączeń, port jest na granicy przepustowości (lotnisko w ubiegłym roku odprawiło 3,4 mln pasażerów) i pilnie wymaga rozbudowy. Modernizacji wymaga zarówno infrastruktura lotnicza, jak i pasażerska. Wśród zaplanowanych inwestycji w infrastrukturę lotniczą jest budowa nowej drogi startowej. Po jej wybudowaniu dotychczasowa droga startowa będzie pełniła rolę drogi kołowania. Takie rozwiązanie pozwoli na zwiększenie przepustowości pola manewrowego. Poza tym powstanie więcej płyt postojowych dla samolotów, wybudowane zostaną stanowiska do odladzania samolotów bliżej progu drogi startowej oraz rozbudowane zostaną drogi kołowania. W planie jest uruchomienie terminala CARGO, rozbudowa terminala pasażerskiego i budowa parkingu wielopoziomowego.
Ponadto w Planie Generalnym portu lotniczego Warszawa-Modlin na lata 2022-2045 w zakresie inwestycji publicznych wymienia się budowę odcinka linii kolejowej od stacji Modlin do Mazowieckiego Portu Lotniczego (MPL) Warszawa-Modlin oraz budowę stacji kolejowej Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) Warszawa-Modlin.
Polityka rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce do 2030 r. (z perspektywą do 2040 r.) zakłada, że port lotniczy Warszawa-Modlin będzie pełnił funkcję komplementarną do lotniska Chopina i w dalszej perspektywie Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Plan Generalny to strategiczny dokument określający koncepcję rozwoju lotniska w perspektywie minimum 20 lat. Zawiera m.in. program wykorzystania lotniska, koncepcję rozwoju przestrzennego wraz z zagospodarowaniem stref wokół lotniska i prognozy ruchu lotniczego. W planie generalnym można odnaleźć także informacje ekonomiczno-finansowe dotyczące obecnej i planowanej struktury własnościowej, przewidywanych źródeł finansowania inwestycji, obecnej i przewidywanej rentowności i płynności podmiotu, planowanej wysokości opłat lotniskowych i przychodów z ich tytułu z odniesieniem do całości planowanych przychodów.
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami