TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-07-12 - Specjaliści od reklamacji

Biura podróży narzekają, że wzrasta liczba turystów-malkontentów. Tacy turyści narzekają dosłownie na wszystko. Domagają się zwrotu kosztów za każdym razem.

reklama


Każdy klient biura turystycznego może złożyć reklamację, jeśli uzna, że nie spełniono warunków umowy. Coraz częściej zdarzają się jednak turyści, których reklamacje są nieuzasadnione. Rośnie grupa tzw. specjalistów od reklamacji, którzy domagają się zwrotu kosztów za każdym razem, gdy gdzieś wyjeżdżają - twierdzi Paweł Lewandowski wiceprezes PIT.

Skargi urlopowiczów wpływają także do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - Reklamacje bywają nietypowe. Klienci skarżą się na zbyt dużą ilość śniegu podczas wypadu na narty, zbyt wysoką temperaturę w ciepłych krajach, zbyt małą powierzchnię pokoju w hotelu, która przyczyniła się do rozpadu związku - mówi Agnieszka Majchrzak z biura prasowego Urzędu.

Jednak część skarg jest rozpatrywana na korzyść turysty. 20% kosztów wycieczki może odzyskać klient np. za brak plaży dla nudystów, czy zbyt monotonny jadłospis.

Eksperci radzą, by składać reklamacje zawsze gdy standard usługi jest niezgodny z ofertą organizatora wyjazdu.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com