TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-11-08 - Promocja turystyki włączona do promocji całej polskiej gospodarki?

Minister gospodarki poinformował, że nie będzie pełnił funkcji Instytucji Pośredniczącej dla działań 6.3 Promocja turystycznych walorów Polski oraz 6.4 Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013.

reklama


Ministerstwo Rozwoju Regionalnego (MRR), które zarządza Programem Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka (PO IG) nie przyjęło koncepcji Ministerstwa Gospodarki (MG), która zakładała między innymi włączenie promocji turystycznej do działania, które obejmuje promocję całej gospodarki.

Ministerstwo Gospodarki uznało, że konieczne jest jednolite podejście do promocji polskiej gospodarki. Badania wizerunkowe, promocja kraju oraz polskich przedsiębiorstw miały być wspierane głównie w ramach nowo utworzonego działania 6.2 Promocja gospodarki polskiej, którego budżet miałby wynieść 108 mln euro. Powstałoby ono z połączenia działań: 6.3 Promocja turystycznych walorów Polski oraz 6.5 Rozwój systemu wsparcia polskiej gospodarki na rynku międzynarodowym. W ramach działania 6.2 miały być realizowane między innymi przedsięwzięcia takie jak: badanie odbioru wizerunku Polski na świecie, a także stworzenie logo i sloganu promocyjnego kraju.

MG zaproponowało także połączenie działań: 6.1 Paszport do eksportu oraz 6.2 Rozwój sieci centrów obsługi inwestorów i powstawanie nowych terenów inwestycyjnych w jedno zatytułowane "Wsparcie umiędzynarodowienia przedsiębiorstw" (6.1). Bez zmian miałoby pozostać działanie poświęcone inwestycjom w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym, w tym głównie projekty związane z organizacją Euro 2012.

W związku z brakiem akceptacji propozycji Ministerstwa przez MRR utrzymany został dotychczasowy podział działań w ramach szóstej osi priorytetowej PO IG.

Ministerstwo Gospodarki w latach 2004-2006 było bezpośrednio odpowiedzialne za wdrażanie następujących poddziałań SPO WKP:
1.1.1 Wsparcie instytucji otoczenia biznesu zrzeszonych w sieci KSU
2.2.1 Wsparcie dla przedsiębiorstw dokonujących nowych inwestycji
2.2.2 Wsparcie w zakresie internacjonalizacji przedsiębiorstw.

Od uruchomienia programu do końca września tego roku wypłacono przedsiębiorcom ponad 306 mln zł, czyli prawie 60% przewidzianych środków. Daje to MG drugą pozycję pod względem wykorzystania środków strukturalnych zaraz po Ministerstwie Transportu. Jednocześnie płatności wykonane na rzecz beneficjentów w tym roku w ponad 50% realizują prognozę wydatkowania środków Unii Europejskiej w 2007 roku.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com