TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-07-25 - Nowe technologie w hotelu: Wi-Fi

W ubiegłym tygodniu w moskiewskim hotelu "Katerina-Siti" został uruchomiony punkt Wi-Fi, czyli dostęp do komunikacji bezprzewodowej bazujący na sieci radiowej. Zdaniem prowadzącego hotel Władymira Efimowa umożliwienie gościom bezprzewodowego dostępu do Internetu wpłynie na zadowolenie klientów, którzy przebywają w hotelu w celach biznesowych. Pozwoli też na zwiększenie konkurencyjności obiektu na tak bogatym we wszelakie obiekty hotelowe mieście jak Moskwa.

reklama


Goście hotelowi dzięki wykorzystaniu technologii 802.11b mają możliwość bezprzewodowego, szerokopasmowego dostępu do Internetu poprzez wykorzystanie urządzeń mobilnych, np. notebooków lub palmtopów wyposażonych w moduły WLAN na terenie całego obiektu. Mogą więc bez ograniczeń korzystać z poczty elektronicznej, zasobów WWW, i pozostałych możliwości dostępu do sieci globalnej.

Niestety zastosowanie technologii Wi-Fi w hotelarstwie nie jest do końca dobrą metodą do ściągnięcia klientów biznesowych. Zdaniem ekspertów obecnie stosowane implementacje Wireless-Fidelity oparte są o słabe mechanizmy szyfrowania i autoryzacji, a więc zdekodowanie wysyłanych i odbieranych danych jest proste i szybkie, a więc korzystanie w bezprzewodowego Internetu w hotelu może skończyć się dla niejednego biznesmena "utratą" informacji o strategicznym znaczeniu dla firmy.

W Polsce, tylko na terenie Krakowa z technologii Wi-Fi korzysta: Hotel DEMEL, Hotel Ester, Hotel Holiday Inn, Kawiarnia "Noworolski", Klub Pod Jaszczurami, Restauracja Nostalgia oraz Restauracja Pod Białym Orłem.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com