TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-04-19 - Wulkaniczny pył dobry dla hotelarzy?

Europejscy hotelarze, którzy nadal borykają się ze skutkami kryzysu gospodarczego, mogą teraz zarobić dzięki rozciągającej się nad całym kontynentem chmurze pyłu wulkanicznego.

reklama


Przychód na jeden dostępny pokój (RevPAR) wzrósł znacznie od 11 do 17 kwietnia w porównaniu z tym samym tygodniem w ubiegłym roku - takie dane przekazuje Smith Travel Resarch.

Wskaźnik obłożenia łóżek hotelowych w Europie spadł w 2009 roku do 61,1 procent z 65,1 procent w 2008 roku. Równocześnie spadła średnia cena noclegu. Jednak w ostatnich dniach InterContinental Hotels Group Plc odnotowała znaczący wzrost rezerwacji w swych brytyjskich hotelach lotniskowych Crowne Plaza i Holiday Inn. Wszystko to jest spowodowane zamknięciem wielu lotnisk w Europie. RevPAR wzrósł o 40 proc. na lotnisku Gatwick w Londynie, 69 proc. na Schiphol w Amsterdamie, 70 proc. na Heathrow, 75 proc. w Arlanda w Sztokholmie, 137 proc. w Brukseli i 369 proc. na lotnisku we Frankfurcie.

Jednak zdaniem Iana Gamse'a, szefa branżowej firmy doradczej Otus & Company Advisory Ltd. z Londynu - Im dłużej potrwają te zakłócenia, tym gorzej. Sektor skorzysta na tym tylko, jeśli miałoby to potrwać maksymalnie kilka dni. Niektóre z hoteli są zmuszone odsyłać gości do innych miast lub sieci, tak aby zapewnić im nocleg. Tak np. Radisson Blu Hotel Amsterdam Airport przekierowywał poszukujących pokoi do hotelu Haarlem-Zuid w Haarlem, w mieście oddalonym 24 km na zachód od Amsterdamu. Co ciekawe Haarlem-Zuid nawet nie należy do sieci Radissona.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com