TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-06-28 - W Katowice natkniemy się na piętrowa "niespodziankę" od PKP PR

Już od paru dni pasażerowie korzystający z usług PKP PR są zaskakiwani pewną niespodzianką. Pociągi relacji Racibórz - Warszawa - Olsztyn, Katowice -Gdynia, są w chwili obecnej obsługiwane wagonami piętrowymi typu Bdhpumn, ale pasażerowie wbrew pozorom, wcale nie są tym faktem zbyt zadowoleni.

reklama


Pociąg "Doker" relacji Katowice - Gdynia (którego czas przejazdu wynosi ponad 11 godzin) nie kursuje w składzie tzw. ,,pulmanów" (wagonów przedziałowych) już od początku wakacji. Za to zamiast nich Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach podjął decyzję, aby składać pociąg z piętrusów. Jednak te wyremontowane wagony nie są w stanie zapewnić tyle komfortu, co popularne pulmany. Poza tym niestety posiadają jeszcze jedną wadę, ponieważ w każdym momencie jazdy można bez trudu otworzyć drzwi, z winy przestarzałych technologicznie konstrukcji nie mają blokad.

Jak powiedziała jedna z pasażerek na dworcu w Krakowie, to skandal. Dodała, że takie pociągi mogłyby kursować na trasach lokalnych, ale nie przez całą Polskę. Przecież jazda w takich wagonach jest koszmarem. Wiele spośród okien nie można otworzyć, brakuje też firanek, a przy temperaturze powyżej 30 st. C. w środku pociągu panuje nieznośny ukrop.

PKP PR wydaje się, że bagatelizuje ten problem. Jak twierdzi jeden z dyrektorów Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, ów składy zostały niedawno wyremontowane, a poza tym kursują tylko w pociągach dziennych. Śląski zakład Przewozów Regionalnych dostał zgodę na obsługiwanie 3 pociągów wagonami typu Bdhpumn. Są to pociągi Doker do Gdyni, Soła z Bielska Białej do Łodzi i Hutnik z Raciborza do Olsztyna.

Wagony obsługujące pociąg Doker wypożyczone zostały aż z Rzeszowa. Kolej natomiast utrzymuje, że wagony pulmany są skierowane do obsługi dzieci kolonijnych. Czy takie stawianie sprawy jest uczciwe? jednak uczciwym ze strony PKP PR jest wysyłanie Stali pasażerowie zmuszeni są również do jazdy w gorszych warunkach. Ale na pytanie o uczciwość nikt w PKP nie potrafił odpowiedzieć.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com