TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Malev to pierwsza narodowa firma lotnicza w UE, którą kupią rosyjscy przewoźnicy. Budapeszt sprzedał bowiem swoje linie lotnicze za 1 mln dolarów plus hojne obietnice inwestycyjne.
reklama
Nowym właścicielem Malev zostało konsorcjum AirBridge, wspierane przez rosyjskiego przewoźnika lotniczego KrasAir. Budapeszt sprzedał prawie 100% akcji Malev za symboliczne 1 mln dolarów. Dodatkowo, nowy właściciel zobowiązał się, iż zainwestuje w węgierską firmę 50 mln euro i do końca roku spłacić ok. 50 mln euro jej długu. Konsorcjum zobowiązało się również zrefinansować kolejne 100 mln euro długu Malev, gwarantowanego przez Węgry. KrasAir zobowiązał się do 2018 r. spłacać odsetki od tego kredytu, a także przeznaczać jedną czwartą przyszłych zysków węgierskiego przewoźnika na spłatę samego kredytu.
AirBridge ocenia, że za dwa lata Malev nie będzie przynosić już strat.
Węgierski linie Malev miały od lat problemy finansowe. Przewoźnik posiada 29 samolotów, w tym 20 nowoczesnych Boeingów 767 i 737. Operuje na trasach m.in. do Nowego Jorku, Toronto i Pekinu. W 2005 r. przewiózł 3 mln pasażerów. 1 kwietnia 2007 r. Malev zostanie pełnoprawnym członkiem sojuszu Oneworld, do którego należą największe firmy lotnicze świata, m.in. British Airways i American Airlines.
Rosjanie zapowiedzieli już, że będą zacieśniać współpracę Malev z Austrian Airlines.
KrasAir to przewoźnik, który ma 37 samolotów - w tym cztery Boeingi (pozostałe to maszyny rosyjskie). Rząd Rosji ma 51% akcji spółki, a reszta należy do braci Abramowiczów.
W 2005 r. KrasAir przewiózł 1,8 mln pasażerów. Firma należy do AiRUnion, sojuszu pięciu rosyjskich przewoźników, którzy w 2005 r. przewieźli w sumie 4,8 mln pasażerów.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami