TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2004-07-17 - Polska Izba Turystyki kontra Heyah

Polska Izba Turystyki wysłała skargę na operatora telefonii komórkowej Heyah do Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji w sprawie bilboardów reklamowych z hasłami "nie jedźcie nad morze", "nie jedźcie na Mazury", "nie jedźcie w góry". Zdaniem PIT skutecznie odstraszają one turystów od turystyki krajowej. Prezes PIT, Jan Korsak, wyjaśnia, że branża turystyczna jest bardzo wrażliwa na wszelkie sugestie, zwłaszcza te negatywne. Najkorzystniejszym rozwiązaniem dla branży byłby nakaz UOKiK zdjęcia bilboardów a może nawet odszkodowanie.

reklama


Rzeczniczka Heyah tłumaczy, że reklama nie została prawidłowo zrozumiana przez właścicieli bazy noclegowej. Oprócz haseł, które wywołały tą burzę, są też inne jak np. "nie wychodź z domu", "nie kontaktuj się z przyjaciółmi". Wszystkie jednak należy rozumieć odwrotnie, co sugeruje napis "negatyw" na każdym bilboardzie. Mają one na celu właśnie zachęcenie Polaków do typowo wakacyjnych zachowań, a więc także do wyjazdów.

Na razie jednak nie wiadomo jaką decyzję podejmie UOKiK, bo pismo z PIT jeszcze tam nie dotarło.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com