TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-06-23 - Jakie wycieczki kupują klienci wakacje.pl?

Polscy turyści coraz częściej planują wakacje wcześniej, wybierają się na wycieczki poza ścisłym sezonem i podróżują z dziećmi. Takie wnioski wynikają przynajmniej ze statystyk sprzedaży internetowego biura podróży wakacje.pl.

reklama


Polscy turyści myślą o wakacjach zazwyczaj na początku roku. Coraz częściej wybierają się na wycieczki poza ścisłym sezonem wakacyjnym, chociaż największa liczba rezerwacji nadal przypada na lipiec, sierpień lub wrzesień. Najczęściej wycieczki kupują kobiety - młode, z wykształceniem wyższym lub średnim, zamieszkałe w większych miastach. To właśnie one wybierają wycieczkę dla rodziny i kupują ją.

Ciekawostką jest fakt, iż coraz bardziej popularne staje się podróżowanie z małymi dziećmi. Przykładowo, w 2007 r. portal odnotował aż 881-procentowy wzrost rezerwacji dla najmłodszych.

A gdzie Polacy wypoczywają najczęściej? Latem najczęściej wybierają Egipt (31 proc.), Turcję (17 proc.) i Grecję (13 proc.), często sprzedawane są również Włochy i Hiszpania. Wybierając wakacje, klienci zwracają uwagę na krótki czas lotu, gwarancja dobrej pogody, a także różnorodność oferty, czyli połączenie plażowania ze zwiedzaniem.

Zimą najpopularniejszymi kierunkami są dla narciarzy - Włochy, Austria, Szwajcaria, Francja, Słowacja, Słowenia, Czechy, a dla tych spragnionych słońca - Egipt, Wyspy Kanaryjskie, Bali, Cypr, Tunezja, Kuba, Dominikana i Tajlandia,

- coraz więcej osób ma ochotę na krótki wyjazd i decyduje się na ten rodzaj spędzania wolnych chwil częściej; na kilkudniowe tzw. city breaks - głównie do Rzymu, Pragi, Barcelony, Paryża i Londynu.

Jeżeli chodzi o środek transportu, to aż 84 proc. sprzedanej oferty to wycieczki samolotowe. 11% to imprezy z dojazdem własnym, a 5 - wycieczki objazdowe - autokarem.

Wakacje.pl to jeden z największych graczy na rynku polskich internetowych biur podróży. Działa już od dziewięciu lat. Sprzedało oferty wakacyjne około 100 tys. klientów.

W 2007 r. przychód spółki wyniósł blisko 10 mln (co oznacza wzrost o ponad 60 proc. w zestawieniu z rokiem 2006 r.), a wartość sprzedanych wycieczek wyniosła 82 mln zł. W lipcu 2007 r. strona internetowa biura podróży była odwiedzana blisko 50 mln razy. Wakacje.pl posiadają ofertę ponad 200 tys. wyjazdów do 96 krajów, baza noclegowa spółki liczy ponad 8 tys. obiektów. Internauci zamieścili na stronie biura ok. 50 tys. opinii o hotelach oraz ok. 800 wspomnień z urlopów. Firma zatrudnia 70 doradców wakacyjnych, a także współpracuje z ponad 120 touroperatorami. Online dostępne jest 20 proc. oferty.



Źródło: Gazeta Wyborcza

Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com