TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Międzynarodowe Targi Turystyczne Ukraine 2008 to, razem z wiosennymi targami UITT, największa turystyczna impreza targowa odbywająca się na Ukrainie. W targach będziemy mogli uczestniczyć w dniach 7-9.10.2008, oczywiście w Kijowie.
reklama
Na powierzchni ok. 8500 m kw., w 2007 roku znalazło się 800 organizacji i firm turystycznych. Na targi ściągnęło około 60000 osób, a w tym 21000 profesjonalistów.
Możliwości rynku ukraińskiego
Mieszkańcy Ukrainy bardzo chętnie i dość dużo podróżują. W roku 2007 liczba wyjazdów Ukraińców za granice swego państwa wzrosła o 4%, i wynosi 13,3 miliona osób. W tym o 24% wzrosła liczba wyjazdów zorganizowanych grup turystycznych.
Pomimo faktu, że Ukraińcy mają nieraz problemem z nowymi zasadami otrzymania wizy do Polski, wizy Shengen, nadal najpopularniejszym i najchętniej przez nich wybieranym kierunkiem wyjazdów pozostaje Europa, w tym, tuż po Rosji (34%) Polska (25%).
Jednodniowe wizyty w naszym kraju są głównie zorganizowanymi wycieczkami przez biura podróży, sąsiedzkimi odwiedzinami, bądź indywidualnymi przyjazdami na zakupy. Przede wszystkim przyjazdy turystyczne to turystyka wypoczynkowa. Mowa tutaj o polskich górach (Zakopane, Szczyrk, Szklarska Poręba), które w sezonie zimowym są naprawdę popularne. Ale to nie wszystko turyści z Ukrainy chętnie decydują się na wycieczki weekendowe, czy turystykę miejską. Pozostałe cele to przejazdy tranzytowe. Za to liczba przyjazdów w interesach, w celach rodzinnych, czy też w sprawach służbowych zmalała.
Podróżni z Ukrainy zapewniają Polsce obłożenie w obiektach noclegowych o różnej specyfice, ale należy tutaj zaznaczyć, że ukraiński turysta przyzwyczajony jest do hoteli.
Współorganizowanie mistrzostw Europy w piłce nożnej EURO 2012 przez Polskę i Ukrainę stworzy szansę na zwiększenie wymiany turystycznej pomiędzy naszymi krajami.
W Kijowie, od grudnia 2007 działa Polski Ośrodek Informacji Turystycznej, dzięki któremu zwiększy się ruch turystyczny z Ukrainy do Polski.
W przygotowywanych ofert przeznaczonych na rynek ukraiński należy uwzględnić następujące aspekty:
- Prawie 70% to pobyty o średniej długości od 1 do 3 noclegów.
- Według cech demograficznych większość turystów to osoby w wieku średnim. A najliczniejszą grupę stanowią turyści z mający do 25 do 34 lat, niewiele mniejsza grupa to turyści w wieku od 35 do 44 lat.
- Regionalizacja przyjazdów, Ukraińcy najczęściej odwiedzają województwo Małopolskie, Podkarpackie, Lubelskie i Mazowieckie, a spośród dużych miast najczęściej wybierają Warszawę, Kraków (Wieliczka), Lublin (Zamość), Gdańsk (Sopot).
Jest wskazane, aby zwiększyła się aktywność promocyjna regionów:
- Dolnego Śląska, Śląska
- Mazowieckiego, Kujawsko-Pomorskiego, Pomorskiego
- Warmii i Mazur
Najbardziej poszukiwanymi materiałami na targach są:
Ogólne i wizerunkowe informacje, na przykład przewodniki, mapy, szczegółowe informatory o polskich regionach i większych miastach (głównie Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Zakopanego, Gdańska, Torunia, czy Poznania).
Konkretne propozycje polskich hoteli, touroperatorów, czy firm przewozowych, a także cenniki, oferty zorganizowanych wycieczek, leczenia uzdrowiskowego, wypoczynku dzieci i młodzieży, możliwości wypoczynku nad morzem, szlaki turystyki aktywnej.
Polska Organizacja Turystyczna jest organizatorem polskiego stanowiska narodowego (276 m²). Wielkość i koszty związane z powierzchnią dla poszczególnych wystawców można odnaleźć na stronie internetowej POT-u. Termin zgłoszenia udziału w polskim narodowym stoisku upływa wraz z dniem 1.08.2008 r.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami