TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-06-12 - Lotnisko Berlin Brandenburg BBI stanie się centrum lotnisk interkontynentalnych dla Polaków?

Mieszkańcy Wrocławia, Poznania oraz Szczecina mają bliżej na lotnisko Tegel niż na Okęcie. Berlińczycy zamierzają to wykorzystać i uczynić z przyszłego portu lotniczego Berlin Brandenburg BBI centrum lotnisk interkontynentalnych dla mieszkańców Polski.

reklama


O poprawie współpracy gospodarczej pomiędzy Dolnym Śląskiem, a Brandenburgią dyskutowało w czwartek ponad 500 przedstawicieli władz i biznesu obu regionów. Inwestycją, dzięki której ta współpraca ma zostać przyspieszona, jest budowa międzynarodowego portu lotniczego Berlin Brandenburg BBI, który prawdopodobnie powstanie za trzy lata. Inwestycja będzie kosztować dwa miliardy euro i docelowo ma obsłużyć aż 40 milionów pasażerów.

Niemcy mają nadzieję na to, że obroty lotniska zwiększą polscy pasażerowie. - Już dzisiaj dwa miliony Polaków korzysta z naszego lotniska. Ich liczba szybko wzrasta ich liczba - podkreśla Rainer Schwarz, rzecznik zarządu Berlińskich Lotnisk. - Chcemy, by BBI stało się lotniskiem, z którego Polacy będą chętnie korzystali przede wszystkim podczas lotów interkontynentalnych.

Władze Berlińskich Lotnisk obecnie prowadzą negocjacje z liniami lotniczymi, by wprowadzić nowe połączenie Wrocław - Berlin. - Chcemy dwóch lotów dziennie, tak by można było rano przylecieć do jednego z miast, a wieczorem z niego odlecieć - planuje Rainer Schwarz. Nie ukrywa, że berlińskie lotnisko ma stanowić alternatywę dla warszawskiego Okęcia, które dla Polaków mieszkających na zachodzie kraju jest trudniej dostępne. Do tego z Berlina lata najwięcej po Londynie tanich przewoźników. - Popyt na loty tanich przewoźników jest w Polsce tak wielki, że pasażerów starczy i dla naszego lotniska, i dla BBI w Berlinie - wyjaśnia Grzegorz Roman, członek zarządu województwa dolnośląskiego. - A BBI jest dla Wrocławia wielką szansą na rozwój gospodarczy. Podobne zdanie ma Jens-Peter Heuer, sekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Berlina. - Samo lotnisko to ok. 40 tysięcy nowych miejsc pracy, również dla polskich przedsiębiorców. Po jego wybudowaniu kontakty handlowe między Polską a Berlinem będą znacznie intensywniejsze. Obecnie nasz obrót w handlu zagranicznym wynosi 600 mln euro i co roku wzrasta o 15%. Dzięki nowemu lotnisku ta dynamika będzie jeszcze większa - mówi Heuer. Jego zdaniem drugim kluczowym projektem jest rozbudowa sieci kolejowej tak, by skrócić czas podróży między Wrocławiem a Berlinem. - Dzisiaj tą trasą jedzie się 5 godzin i 40 minut. Jest to stanowczo za długo. Mamy projekt rozbudowy linii kolejowej, dzięki któremu ten czas skróci się do około trzech godzin. Z przykrością stwierdzam, że o ile Polacy po swojej stronie zmodernizują tory już za trzy lata, tak u nas nie zapadła jeszcze żadna konkretna decyzja. Trudno jest nam przekonać rząd federalny do sfinansowania tego projektu - przyznaje Heuer.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com