TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-04-27 - Czy będzie za dużo hoteli i za mało gości?

W roku 2015 w Polsce powinno funkcjonować ok. 2,2 tys. hoteli, które będą oferować ponad 130 tys. pokoi.

reklama


W praktyce oznacza to, że baza hotelowa zwiększy się o ponad 50 proc. w porównaniu z rokiem 2006. Tymczasem najnowsze prognozy wskazują, że w tym samym roku 2015 do Polski przyjedzie 16 mln turystów, czyli tyle ile w roku 2006, informują analitycy Instytutu Hotelarstwa i miesięcznika branżowego "Hotelarstwo".

Od roku 2006 w Polsce przybywa średnio ponad 100 hoteli rocznie. Od roku 2007 zmniejsza się wykorzystanie pokoi hotelowych. W ub.r. było ono niższe o 8,7 proc. niż rok wcześniej. Czy warto zatem budować kolejne hotele? Czego w przyszłości zabraknie: hoteli, czy gości? Czy istniejące i nowe hotele, czy będą osiągały wykorzystanie pokoi na poziomie zapewniającym im rentowność i zwrot zainwestowanego kapitału? Odpowiedzi na te oraz inne pytania będą szukali praktycy i analitycy hotelarstwa podczas konferencji "Hotelarstwo w Polsce 1990-2010. Wiedza i rozwój do roku 2015".

Konferencja "Hotelarstwo w Polsce 1990-2010. Wiedza i rozwój do roku 2015", oprócz bilansu zmian jakie zaszły na polskim rynku noclegowym podczas ostatnich 20 lat, przedstawi najświeższe prognozy ruchu turystycznego i pokaże najnowsze trendy hotelowej architektury. Odpowie również na pytania: jakie hotele budować, jak dobierać i szkolić personel, jak promować obiekty, jaką wybrać strategię w Internecie, czy współpraca z lokalnymi organizacjami turystycznymi się opłaca, czy można zarabiać na SPA, jak najlepiej zarabiać na organizacji konferencji i kongresów, jak zapewnić bezpieczeństwo hotelu.

Podczas konferencji zostaną wręczone Kamienie Węgielne Hotelarstwa 1990-2010 - nagrody za szczególny wkład w budowanie polskiego rynku noclegowego. Wśród nominowanych są m.in.: Małgorzata Chechlińska (Grupa TRIP, m.in. Hotel Ossa Congress&SPA), Andrzej Dowgiałło (Grupa Anders, m.in. Hotel Zamek Ryn), Tadeusz Gołębiewski (Hotele Gołębiewski), spółka Likus Hotele&Restauracje, sieć hoteli Qubus, porozumienie marketingowe Polish Prestige Hotels&Resorts, Warsaw Destination Alliance.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com