TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-03-11 - Warmia i Mazury walczy o turystów z Czech!

Elżbieta Zawadzka, dyrektor Wojewódzkiego Centrum Informacji Turystycznej przyznała - Warmia i Mazury są atrakcyjniejsze dla Czechów bardziej niż Bałtyk. Dlatego też nasz region już po raz trzeci promował się na turystycznych targach w Pradze.

reklama


Elżbieta Zawadzka przekonuje, że nie można ograniczać się tylko do rynku niemieckiego. Na rynek rosyjski trudno się przebić, głównie ze względu na wymagania rosyjskich turystów, którzy oczekują najlepszych hoteli z kasynami i basenami. Postanowiono wejść na rynek turystyczny Czech, gdzie zainteresowanie polskimi jeziorami jest duże. Zawadzka wyznaje - Od lat Polska Organizacja Turystyczna informowała nas, że Czesi często pytają o nasz region, dlatego postanowiliśmy pojechać na targi. Teraz Czechów traktujemy priorytetowo.

W 2005 roku informację turystyczną w Olsztynie odwiedziło około 500 turystów z Czech. Nie wiadomo jednak ilu ich w sumie przyjechało. Zawadzka poinformowała, że czeskich turystów wciąż przerażają ceny i odległość. Od granicy turyści muszą jeszcze przejechać 600 kilometrów. W regionie nie ma lotniska, a bez niego ciężko przyciągnąć duże ilości turystów. Tym bardziej, że drogi też są w najlepszym stanie.

Czesi chętnie przyjeżdżają do Polski ze względu na podobieństwo języka. Zawadzka przyznaje - Bałtyk nie jest dla nas konkurencją, bo Czesi mają bliżej cieplejsze morza. Przede wszystkim interesują ich wielkie jeziora i przyroda. Pytają o możliwość spędzania czasu na rowerze, pływanie na kajakach czy żaglówki.

Według Zawadzkiej czescy turyści mają potrzeby zbliżone do Niemców. Najczęściej przyjeżdżają indywidualnie, aby poznawać kraj na własną rękę. Najchętniej wybierają noclegi w niedrogich hotelach, rzadko w gospodarstwach agroturystycznych i na campingach. Interesują się atrakcjami niedostępnymi w Czechach, czyli przede wszystkim pływaniem po Wielkich Jeziorach.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com