TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-09-14 - Bankructwo Selectours - zaskoczenie?

Wczoraj upadłość ogłosiło biuro podróży Selectours. Firma była członkiem warszawskiego oddziału Polskiej Izby Turystyki.

reklama


Wiceprezes PIT Józef Ratajski poinformował, że jeszcze dziś na wakacje z Selectours miało wyjechać ok. 200 osób. Obecnie za granicą jest około 2 tys. turystów-klientów tego biura.

Ratajski oznajmił, że jest zdziwiony decyzją i nie wie jakie mogą być przyczyny. Według niego do upadłości doprowadziło albo przeinwestowanie, albo problemy ze ściąganiem należności.

Urząd Województwa Mazowieckiego już rozpoczął działania związane z uruchamianiem gwarancji i ubezpieczeń. Najpierw Urząd zajmie się sprowadzaniem turystów do kraju, potem będą oddawane zaliczki - poinformował Ratajski.

Decyzja zarządu na pierwszy rzut oka dziwi, tym bardziej, że jeszcze niedawno firma informowała, że planuje fuzję ze spółką giełdową - Rainbow Tours. Lecz dziś biuro Rainbow Tours wystosowało specjalny komunikat, który wiele wyjaśnia:

W dniu 04.06.2010 roku Emitent podpisał z Panami Zouhaier Attia oraz Sami Bakloutii list intencyjny i rozpoczął prowadzenie negocjacji w sprawie zakupu 100 % udziałów spółki Selectours Sp. z o.o. Negocjacje nie doprowadziły do zawarcia stanowczej umowy, z powodu ujawnienia w toku rozmów negatywnych w ocenie Emitenta informacji mających wpływ na ocenę opłacalności inwestycji.

W szczególności Emitent informuje, że zrezygnował z przejęcia spółki Selectours spółka z o.o. ze względu na niespełnienie przez nią parametrów finansowych ustalonych w liście intencyjnym, przede wszystkim nieosiągnięcie zakładanego poziomu sprzedaży i przekroczenie poziomu zadłużenia.


Problemem jest powrót turystów. Biorąc bowiem pod uwagę, iż poza Polską znajduje się ok. 2 tys. turystów, a gwarancja ubezpieczeniowa opiewa na 3,665 mln złotych (co daje 1832zł na osobę poza krajem), Marszałek Województwa Mazowieckiego powinien podejść do sprawy gospodarnie i starać się o transport w rozsądnej cenie, gdyż oprócz powrotu turystów do kraju, należało by możliwie szybko spłacić turystów, którzy wpłacili pieniądze firmie, a na urlop nie pojechali. Jeśli znowu jacyś turyści stracą pieniądze i będą się zwierzać w mediach, odżyją wszelkie "cudowne" pomysły na różne fundusze i przymusowe składki dla kolejnych biurokratycznych instytucji.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com