TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-08-26 - Geovita: wyniki za 7 miesięcy 2010

Geovita sp. z o.o. za 7 miesięcy 2010 roku działalności osiągnęła przychody ze sprzedaży usług w wysokości 20.757 tys. zł. Sprzedaż za 7 miesięcy 2010 roku znacząco wzrosła w stosunku do roku ubiegłego o 29,48%. Wartościowo wzrost ten wyniósł 4.726 tys. zł.

reklama


Na wzrost sprzedaży istotny wpływ miała umowa o zarządzanie Hotelami Orient w Krakowie należącymi do PNiG Sp. z o.o. w Krakowie. Wynik na sprzedaży wyniósł 396 tys. zł.

W Spółce sprzedaż noclegów jest zbliżona do ilości osiągniętej w roku ubiegłym. Średnia cena netto noclegu w podstawowych Obiektach Spółki za 7 miesięcy br. jest wyższa w porównaniu do osiąganej w roku ubiegłym o 3,53%. Wskaźnik obłożenia za 7 miesięcy jest nieznacznie niższy od osiągniętego w 2009 roku, w tym samym okresie. Jednym z powodów osiągnięcia niższego wskaźnika jest pozyskanie 192 miejsc hotelowych po rozbudowie Centrum Zdrowia Urody i Rekreacji Geovita w Dźwirzynie, które ze względu na nadmorskie położenie nie są w pełni wykorzystywane przed sezonem letnim. Ze względu na rozbudowę Obiektu w Dźwirzynie, w statystyce za 2009 rok do lipca, miejsca te nie były wykazywane jako dostępne.

Trwająca niepewność na rynku usług świadczonych przez Spółkę (w tym szkoleń i konferencji oraz pobytów indywidualnych), żałoba po katastrofie w Smoleńsku oraz powódź w maju i czerwcu znacząco wpłynęła na osiągnięty poziom sprzedaży usług realizowanych przez Spółkę (w tym rezygnacja z już zakontraktowanych usług). Spadek sprzedaży spowodowany tymi czynnikami oceniam na 7-10%.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com