TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Grupa Kościuszko Polskie Jadło zamierza w 2007 roku wejść na Giełdę Papierów Wartościowych. Firma planuje uzyskać z rynku około 20 mln zł na rozwój, między innymi własną sieć restauracji sektora premium oraz nową koncepcję fast-food Ready&Go pit-stop bar.
reklama
Jan Kościuszko, prezes oraz właściciel spółki zaznaczył, że prospekt spółki powinien trafić do Komisji Nadzoru Finansowego na początku listopada.
Obecnie spółka przekształcana jest ze spółki jawnej w spółkę akcyjną. Jan Kościuszko poinformował, że obecnie wartość spółki szacowana jest na około 110 mln zł. Na 2007 rok firma planuje około 3,8 mln zł zysku przy 3,5 mln zł w 2006 roku. Prezes zaznaczył - To prognoza ostrożna.
Pieniądze pozyskane ze sprzedaży akcji mają być przeznaczone na rozwój własnych sieci restauracji sektora premium, nowego konceptu fast-food Ready&Go pit-stop bar oraz rozszerzenie działalności wytwórczo-handlowej prowadzonej pod marką Polskie Jadło.
Grupa Kościuszko w kwietniu ubiegłego roku odsprzedała spółce Sfinks Polska SA sieć sześciu restauracji razem z marką Chłopskie Jadło za 27 mln złotych. Firma planuje, że do czerwca bieżącego roku jej potencjał gastronomiczny zostanie odbudowany z nadwyżką.
Na początku czerwca tego roku, Grupa ma mieć w sumie dziesięć obiektów gastronomicznych - pięć punktów Ready&Go oraz pięć restauracji z sektora premium.
Obecnie na rynku działają trzy restauracje premium pod markami Polskie Jadło, Kuchnia Polska i Ościenne oraz Łowcy Smaków. Natomiast kolejne dwie zostaną uruchomione w czerwcu 2007 roku.
Grupa Kościuszko Polskie Jadło poinformowała w komunikacie - Dodatkowo otwarte zostały już dwa pit-stop bary Ready&Go, a następne dwa czynne będą od pierwszego czerwca br. Ponad to przygotowany i wdrożony zostanie także projekt pilotażowy z Ready&Go typu mobile.
Pod marką Polskie Jadło, Grupa sprzedaje również wyroby gotowe, które produkowane są na zlecenie firmy według ściśle ustalonych receptur i z nadzorem procesu technologicznego. Produkty dostępne są w hipermarketów na terenie całego kraju.
W 2007 roku Grupa Kościuszko Polskie Jadło planuje skoncentrować się na zagospodarowaniu lokalizacji w Krakowie.
Natomiast w 2008 roku, już po zakończeniu inwestycji krakowskich, ma nastąpić rozwój ogólnopolskiej sieci premium pod marką Polskie Jadło na poziomie 4-6 placówek rocznie.
Najbardziej liczną część Grupy stanowić mają punkty Ready&Go pit-stop bar. Docelowo ma być 80 placówek.
Kościuszko wyznał - Działamy również w tak zwanym sektorze "uruchomień" polegającym na organizacji i odsprzedaży gotowych i funkcjonujących restauracji, bądź sieci i tę część biznesu także chcemy mocno rozwinąć.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami