TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-11-18 - Amadeus publikuje wyniki finansowe

Firma Amadeus IT Holding, S.A. (Amadeus: "AMS.MC"), do której należy Amadeus Group, opublikowała wyniki finansowe i operacyjne za pierwsze trzy kwartały bieżącego roku (dziewięć miesięcy do 30 września 2010 r.).

reklama


Skorygowany zysk netto za wspomniany okres był wyższy w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 30,1% i wyniósł 354,6 mln euro. Towarzyszył temu wzrost przychodów o 12,1% do 2053,6 mln euro i wzrost EBITDA o 16,9% do 816,6 mln euro.

Skonsolidowane wierzytelności finansowe netto na 30 września 2010 r. wyniosły 2700,3 mln euro (według definicji zawartych w umowach). Kwota ta stanowiła równowartość 2,7 EBITDA za poprzednich 12 miesięcy i była o 588,2 mln euro niższa w stosunku do grudnia 2009 r.

Na dobre wyniki firmy w omawianym okresie miały wpływ zarówno rezultaty działalności w obszarze dystrybucji, jak i rozwiązań informatycznych. Przychody w obszarze dystrybucji wzrosły o 10,2% z 1387,6 mln euro do 1528,9 mln euro. Całkowita liczba rezerwacji wzrosła o 7,7% z 314,2 mln do 338,6 mln. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku 2010, Amadeus utrzymał również swą wiodącą pozycję pod względem udziałów w rynku rezerwacji lotniczych realizowanych za pośrednictwem biur podróży.

W obszarze rozwiązań informatycznych odnotowano dalszy wzrost - przychody w omawianym okresie wzrosły o 19,3%, z 383,2 mln euro do 457,1 mln euro. Liczba obsłużonych pasażerów (PB, Passengers Boarded)3 wzrosła w tym samym okresie o 58,0%, z 171,3 mln do 270,6 mln, zaś uzgodnione w kontraktach migracje linii lotniczych4 zostały pomyślnie zrealizowane.

W trzecim kwartale roku 2010 firma Amadeus odnotowała w porównaniu z analogicznym okresem roku 2009 wzrost skorygowanego zysku netto o 14,9%, z 93,7 mln euro do 107,7 mln euro, wzrost całkowitych przychodów o 12,6%, z 598,6 mln euro do 674,3 mln euro oraz wzrost EBITDA o 10,8%, z 234,6 mln euro do 259,9 mln euro.

David V. Jones, prezes i dyrektor generalny firmy Amadeus, tak podsumował wyniki firmy:
"W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku 2010 odnotowaliśmy mocny wzrost wyników finansowych. W stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, nasze całkowite przychody wzrosły o 12,1% do 2053,6 mln euro, przy wzroście EBITDA o 16,9% do 816,6 mln euro i wzroście skorygowanego zysku netto o 30,1% do 354,6 mln euro. Wynikom tym towarzyszył wzrost liczby rezerwacji w obszarze dystrybucji o 7,7% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, a także dynamiczny rozwój działalności w obszarze rozwiązań informatycznych, gdzie wskaźnik liczby przewiezionych pasażerów wzrósł o 58,0%. Nasz model transakcyjny wykazał ponownie swą siłę i elastyczność, zapewniając szybkie przełożenie poprawy sytuacji globalnej branży turystycznej na wyniki finansowe."

Podsumowanie działalności w trzecim kwartale 2010 r.:
Dystrybucja
Linie lotnicze
W trzecim kwartale 2010 r. linie Cathay Pacific oraz należący do nich regionalny operator Dragonair, a także linie Czech Airways i Aeroflot, podpisały długoterminowe umowy na dostarczanie danych, gwarantujące dostęp do kompleksowych informacji o taryfach, rozkładach lotów i dostępności miejsc. Liczba rezerwacji przewoźników niskokosztowych, dokonanych za pośrednictwem biur podróży korzystających z usług firmy Amadeus, zwiększyła się w trzecim kwartale 2010 r. o 36,5% w stosunku do analogicznego okresu roku 2009. Tempo wzrostu wpisuje się w panujący ostatnio trend - we wrześniu 2010 r. wyniki od początku roku były o 35,0% wyższe, niż w analogicznym okresie roku 2009. Również w trzecim kwartale roku 2010, firma Amadeus podjęła współpracę z Airconomy, firmą specjalizującą się w nowatorskich usługach konsultingu strategicznego dla sieci lotniczych. Celem było uruchomienie nowego rozwiązania Amadeus Total Demand, którego pierwszym użytkownikiem zostały linie Finnair. Amadeus Total Demand udostępnia liniom i portom lotniczym oraz biurom podróży pełen obraz popytu na wszystkie połączenia, z uwzględnieniem sprzedaży prowadzonej bezpośrednio przez linie lotnicze. Narzędzie to jest szczególnie przydatne do estymacji udziałów rynkowych i oceny planowanych nowych połączeń lub rozkładów lotów - zwłaszcza w przypadku połączeń, na które duża liczba biletów sprzedawana jest bezpośrednio. Powyższe dotyczy głównie połączeń popularnych wśród podróżujących w celach wypoczynkowych oraz połączeń tanich przewoźników. Po uruchomieniu w bieżącym roku usług Amadeus Ancillary Services, linie Corsairfly rozszerzyły swój program i stopniowo wdrażają tę usługę we wszystkich francuskich biurach podróży. We wrześniu firma Amadeus wprowadziła wygodną innowację, umożliwiając klientom internetowych biur podróży przeglądanie i zamawianie usług dodatkowych, oferowanych przez linie lotnicze na stronach wyników wyszukiwania połączeń nisko-taryfowych.

Inni dostawcy usług turystycznych
Oferta dystrybucji miejsc hotelowych wzbogaciÅ‚a siÄ™ istotnie po doÅ‚Ä…czeniu oferty Premier Inn, najwiÄ™kszej w Wielkiej Brytanii i Irlandii sieci hoteli, obejmujÄ…cej 580 placówek i ponad 42 tysiÄ…ce pokoi. Amadeus nawiÄ…zaÅ‚ również współpracÄ™ z DerbySoft, majÄ…cÄ… siedzibÄ™ w Szanghaju, firmÄ… specjalizujÄ…cÄ… siÄ™ w rozwiÄ…zaniach technicznych dla dystrybucji miejsc hotelowych. Współpraca ma na celu zwiÄ™kszenie liczby chiÅ„skich hoteli Å›redniej klasy, dostÄ™pnych w systemie Amadeus. W dziedzinie przewozów kolejowych, francuskie koleje narodowe SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Français) nawiÄ…zaÅ‚y z firmÄ… Amadeus współpracÄ™ w celu poprawy dostÄ™pnoÅ›ci informacji handlowych SNCF dla europejskich biur podróży, za poÅ›rednictwem aplikacji internetowych. Niemieckie koleje narodowe Deutsche Bahn uruchomiÅ‚y swe pierwsze biuro w Chinach, wykorzystujÄ…c do sprzedaży biletów technologie rezerwacji Amadeus. Firma Amadeus rozszerzyÅ‚a również współpracÄ™ z Rail Europe 4A, bÄ™dÄ…cym spółkÄ… joint-venture SNCF i Szwajcarskich Kolei Federelnych (SBB) wiodÄ…cym europejskim dystrybutorem kolejowym, który reprezentuje ponad 35 europejskich przewoźników kolejowych. W zaÅ‚ożeniu wzmocnienia współpracy jest rozszerzenia oferty na rynki Indii i Japonii. Biura podróży na caÅ‚ym Å›wiecie korzystajÄ…ce z systemu Amadeus zyskaÅ‚y też dostÄ™p do oferty kolei ukraiÅ„skich (Ukrzaliznitsa), przewożących co roku ponad 500 milionów pasażerów. JeÅ›li chodzi o rynek wypożyczalni samochodów, Vacation.com najwiÄ™ksza w Ameryce Północnej, obejmujÄ…ca ponad 5000 placówek sieć biur podróży, dziaÅ‚ajÄ…ca na zasadach franczyzy, zawarÅ‚a z firmÄ… Amadeus umowÄ™ o wÅ‚Ä…czeniu Amadeus Cars Plus w wykorzystywanÄ… przez Vacation.com platformÄ™ EZGuider. EZGuider to kompleksowe narzÄ™dzie rezerwacji dla biur podróży, specjalizujÄ…cych siÄ™ w turystyce rekreacyjnej. Amadeus Cars Plus to udostÄ™pnione niedawno narzÄ™dzie sÅ‚użące biurom podróży do rezerwacji samochodów. Firma Amadeus i Travel Guard, Å›wiatowy lider w dziedzinie ubezpieczeÅ„ podróżnych i usÅ‚ug assistance, zostaÅ‚y wybrane jako dostawcy aktualnych informacji i funkcji rezerwacyjnych zwiÄ…zanych z ubezpieczeniami podróżnych dla systemów rezerwacji bezpoÅ›redniej linii lotniczych Etihad Airways, Hong Kong Airlines, Kenya Airways oraz Singapore Airlines. UsÅ‚ugi bÄ™dÄ… realizowane z wykorzystaniem mechanizmu Amadeus e-Retail, internetowego rozwiÄ…zania rezerwacyjnego zapewniajÄ…cego dostÄ™p do szerokiej gamy informacji i umożliwiajÄ…cego klientom linii lotniczych nabywanie ubezpieczeÅ„ jednoczeÅ›nie z rezerwacjÄ… biletów lotniczych.

Biura podróży
W obszarze usług dystrybucyjnych dla biur podróży, Thomas Cook, jedna z wiodących w świecie grup turystycznych, przedłużyła swą globalną umowę dystrybucyjną z firmą Amadeus na kolejnych pięć lat. Lista objętych nią krajów powiększona została o Indie, Danię, Finlandię, Norwegię i Szwecję, co zwiększyło liczbę krajów do 14. Podpisano również umowę z Thomas Cook-Scandinavia o wykorzystaniu platformy rezerwacji rejsów wycieczkowych Amadeus e-Cruise. W regionie Azji i Pacyfiku jedno z największych i najszybciej rozwijających się indyjskich biur podróży Akbar Travels zawarło umowę obejmującą osiem rynków na subkontynencie indyjskim i na Bliskim Wschodzie na wykorzystanie Amadeus Selling Platform. To opracowane przez firmę Amadeus rozwiązanie, służące biurom podróży do obsługi punktów sprzedaży.

RozwiÄ…zania informatyczne
Informatyka lotnicza
Do sukcesów w obszarze informatyki lotniczej można zaliczyć nowe kontrakty zwiÄ…zane z systemem Altéa. Użytkownicy Amadeus Altéa Reservation, linie lotnicze XL Airways France, Montenegro Airlines i Air Mauritius, podpisaÅ‚y nowe umowy na korzystanie z systemu Amadeus Altéa Inventory. Wymienieni przewoźnicy przewożą Å‚Ä…cznie 2,7 mln pasażerów rocznie. System Amadeus Altéa Inventory zapewnia kontrolÄ™ zasobów, zarzÄ…dzanie rozkÅ‚adami lotów, modyfikacje rezerwacji oraz zarzÄ…dzanie rezerwacjÄ… miejsc. Migracja tych przewoźników do Amadeus Altéa Inventory ma nastÄ…pić w czwartym kwartale tego roku.

Linie Air Baltic rozszerzyÅ‚y swÄ… umowÄ™ zwiÄ…zanÄ… z systemem Altéa o system Amadeus Altéa Departure Control, stajÄ…c siÄ™ w ten sposób użytkownikiem peÅ‚nego pakietu Altéa (Reservation, Inventory i Departure Control). System Amadeus Altéa Departure Control zapewnia obsÅ‚ugÄ™ odpraw, wydawania kart pokÅ‚adowych, zarzÄ…dzanie bagażem oraz wyliczanie masy i poÅ‚ożenia Å›rodka ciężkoÅ›ci samolotów. Migracja do systemu Amadeus Altéa Departure Control nastÄ…piÅ‚a we wrzeÅ›niu.

Linie Air Caraїbes, które do tej pory wykorzystywaÅ‚y moduÅ‚y Altéa Reservation i Inventory, ukoÅ„czyÅ‚y migracjÄ™ do moduÅ‚u Departure Control System. Airlinair, użytkownik moduÅ‚u Amadeus Altéa Reservation, dokonaÅ‚y migracji do moduÅ‚u Amadeus Altéa Inventory oraz moduÅ‚u e-Commerce, wyspecjalizowanego, elastycznego pakietu rozwiÄ…zaÅ„ e-commerce, pomagajÄ…cego zwiÄ™kszyć użytkownikom potencjaÅ‚ sprzedaży. Linie Trans Air Congo, korzystajÄ…ce do tej pory z moduÅ‚u Amadeus Altéa Reservation, przeprowadziÅ‚y migracjÄ™ do Amadeus Altéa Inventory.

Trzeci kwartał - dodatkowe informacje
Centrum danych firmy Amadeus w niemieckim Erding uzyskaÅ‚o certyfikat energooszczÄ™dnego przedsiÄ™biorstwa ("Energy-efficient Enterprise"). TytuÅ‚ przyznano po przeprowadzeniu audytu energetycznego placówki przez niezależnÄ… miÄ™dzynarodowÄ… organizacjÄ™ TÜV Süd, Å›wiadczÄ…cÄ… usÅ‚ugi konsultingu, testowania i certyfikacji. WedÅ‚ug oceny firmy Amadeus, speÅ‚nienie wymagaÅ„ certyfikatu energooszczÄ™dnego przedsiÄ™biorstwa zapewnia w porównaniu do centrów danych o typowej efektywnoÅ›ci energetycznej rocznÄ… oszczÄ™dność kosztów energii w wysokoÅ›ci miliona euro. Centrum danych, bÄ™dÄ…ce jednym z najwiÄ™kszych tego rodzaju cywilnych oÅ›rodków w Europie, przetwarza codziennie ponad dwa miliony rezerwacji dokonywanych na caÅ‚ym Å›wiecie za poÅ›rednictwem Amadeus Group.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com