TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-01-27 - Bielsko-Biała zamierza przyciągnąć do miasta więcej turystów

Bielsko-Biała chce ściągnąć do miasta więcej turystów. Bielski magistrat będzie ubiegał się o unijne pieniądze na profesjonalne badanie ruchu turystycznego w mieście.

reklama


Badania ruchu turystycznego prowadzono już między innymi: w Wiśle, Szczyrku, Istebnej, Brennej i Ustroniu, czyli na terenie Beskidzkiej Piątki. Przeprowadziło je za unijne pieniądze Cieszyńskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Gospodarczych "Delta Partner". Następnie wójtowie oraz burmistrzowie otrzymali wskazówki, co powinno zostać zmienione, aby dostosować ofertę turystyczną do potrzeb turystów i zwiększyć ilość przyjezdnych.

W Bielsku-Białej badania tego typu przeprowadzano kiedy istniało jeszcze województwo bielskie. Dlatego też magistrat będzie ubiegał się o unijne pieniądze na ten cel. W przypadku Bielska-Białej koszt takiego badania wynosi około 50-60 tys. zł. Jednak według specjalistów jest to bardzo dobra inwestycja.

Zbigniew Śliwiński, właściciel zajazdu Horolna i hotelu Cis na Żywiecczyźnie oraz działacz Beskidzkiej Izby Turystyki podkreśla - Widać to właśnie na przykładzie Beskidzkiej Piątki czy Wrocławia, który dzięki odpowiedniej strategii z powodzeniem rywalizuje z Krakowem. Dzisiaj intuicja nawet najlepszych specjalistów z wydziału promocji miasta nie wystarczy.

Już od wielu lat mówi się, że Bielsko-Biała mogłoby być turystyczną stolicą regionu, jednak nie potrafi czerpać profitów ze swojego położenia. Niestety, większość turystów przejeżdża przez miasto w drodze do Szczyrku lub na Żywiecczyznę, nie zatrzymując się tam nawet na chwilę. Według specjalistów branży turystycznej miasto mogłoby powalczyć o turystów. Według Śliwińskiego wcale nie musi to być znajdująca się na okładkach wszystkich folderów promocyjnych kolejka linowa na Szyndzielnię. Zaznacza - Miasto może pochwalić się wyjątkowo ciekawą historią. Ma piękną starówkę, odrestaurowany rynek, bardzo ciekawy zamek Sułkowskich. Po remoncie zabytkowy hotel President będzie perełką. Dla turystów z Zachodu możliwość nocowania w obiekcie z taką historią będzie wielką atrakcją.

Śliwiński przyznaje, że właśnie baza hotelowa jest kolejnym atutem miasta. Bielskie hotele cieszą się dobrą opinią również wśród zagranicznych gości. Władysław Orszulik, przewodnik PTTK z Cieszyna w styczniu tego roku jeździł po regionie z grupą dziennikarzy największych niemieckich gazet. Wyznał - W bielskim hotelu Vienna po bardzo smacznym obiedzie wszyscy robili wywiady z kucharzem, rodowitym Włochem.

Eksperci uważają też, że miasto niedostatecznie wykorzystuje również istnienie Studia Filmów Rysunkowych, gdzie powstawały przez lata miedzy innymi kreskówki o Bolku i Lolku i Reksiu. Dobrym pomysłem na przyciągnięcie większej ilości turystów mogłoby być np. wybudowanie Bolkolandu - parku rozrywki z postaciami z bielskich kreskówek. Od lat zabiega o to Roman Nehrebecki, pierwowzór filmowego Lolka. Bielszczanin Jarosław Kania podkreśla - Na święta przyjechał do mnie przyjaciel z Pragi. To wielki wielbiciel kreskówek. Był bardzo zdziwiony, że nie może kupić w mieście żadnych gadżetów związanych z Bolkiem i Lolkiem.

Kolejnym atutem miasta jest jego położenie oraz możliwość połączenia pobytu w nim (z miejskimi atrakcjami typu kino, teatr, dyskoteki) z odpoczynkiem w górach. Od lat planuje się połączenie wyciągami narciarskimi Dębowca z Szyndzielnią oraz poprowadzeniu wyciągów przez Klimczok do Szczyrku. Śliwiński zaznacza - To przyciągnęłoby do miasta zimowych turystów, mających do wydania znacznie więcej pieniędzy niż ci przyjeżdżający latem.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com