TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Nowa strategia promocyjna Krakowa ma na celu ratowanie "kulturalnej stolicy" i zrobienie z Krakowa "gospodarczego smoka".
reklama
- Kraków był pierwszym miastem w Polsce, które miało swoją strategię promocji. Niestety, ma ona już kilka lat i czas wyznaczyć miastu nowe cele - powiedział na łamach Gazety Wyborczej Mateusz Zmyślony, jeden z szefów agencji PR Eskadra, która zabrała się za przygotowywanie nowej strategii.
Dzięki zaproszeniu Eskadry i Biura Promocji Krakowa do dyskusji na temat walorów miasta dali się namówić miejscy urzędnicy, działacze różnych fundacji, ludzie kultury, szefowie muzeów oraz ci, którzy zarabiają na turystach.
- Z pewnością dzięki poprzedniej strategii doprowadziliśmy do tego, że Kraków jest najlepiej rozpoznawalnym miastem polskim na świecie. A być może również jednym z bardziej rozpoznawalnych wśród miast europejskich - zapewnia Zmyślony.
Rządzący miastem dali się przekonać, że warto zainwestować nie tylko w Wawel ale również w knajpki i wyjątkowość Kazimierza. - Nie udałoby się przyciągnąć do miasta tylu turystów, ilu pojawia się praktycznie każdego tygodnia - mówi Zmyślony.
- I tak by przyjechali, ale trafialiby tu raczej przypadkowo i bez żadnej wiedzy o tym, co można w Krakowie porabiać - wyjaśnia. - Zaryzykowałbym twierdzenie, że Kraków ma obecnie najbardziej dynamiczną promocję wśród europejskich miast. Oczywiście odbiliśmy się od dna, ale ten trend jest podtrzymywany mimo już osiągniętych sukcesów - dodaje.
Zdaniem Zmyślonego w promocji Krakowa należy skupić się na utrzymaniu tytułu "stolicy kultury". - Tu oczywiście nie wystarczy sama promocja. Kraków musi się pokusić albo o poprawienie atrakcyjności istniejących imprez czy muzeów, albo stworzyć zupełnie nowe wyjątkowe wydarzenie. Pewne pomysły już mamy, ale nie chcę niczego zdradzać. Dobrze byłoby pokazać się również jako miasto z potencjałem ekonomicznym, bo na razie do "smoków gospodarki" się nie zaliczamy - dodaje.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami