TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-01-28 - Bilet miesięczny na dwa tygodnie!

W czasie ferii nie kursują autobusy oznaczone jako szkolne. Uczniowie, którzy wykupili bilet miesięczny, mogą go wykorzystać tylko w połowie.

reklama


Niezadowolenia z sytuacji nie kryje radny z Choszczna, Stanisław Gacek - Młodzież nie ma jak dojechać na zajęcia organizowane w szkołach. Taka sytuacja jest w Korytowie, Pełczycach czy Drawnie. Poza tym to skandal, żeby młodzież z małych miejscowości, która najczęściej jest w złej sytuacji finansowej, płaciła za niewykorzystane bilety.

Longina Kaczmarek, miejski rzecznik konsumenta w Szczecinie uważa, że uczniowie powinni napisać reklamację do PKS, który jest zobowiązany zwrócić pieniądze za połowę miesiąca. Dodaje - Jest to jawne przeoczenie, że przewoźnik sprzedał bilety, których nie można wykorzystać. Jeżeli firma nie odda pieniędzy, mogą się zgłosić do rzecznika konsumenta lub wystąpić na drogę powództwa cywilnego.

Stanisław Downar, z-ca dyrektora ds. przejazdów PKS Stargard Szczeciński, który obsługuje rejon Choszczna zapewnia - Jeżeli wpłyną do nas reklamacje, to wyliczymy, jaka część została niewykorzystana, i oddamy pieniądze. Ale dodaje - Pisma do nas trzeba przesłać przed początkiem ferii.

Bilety miesięczne częściowo finansuje Urząd Marszałkowski. Katarzyna Nakielska-Pawluk, rzecznik prasowy urzędu, zapewniła, że urzędnicy zajmą się sprawą niewykorzystanych biletów - Przewoźnicy, z którymi zawarliśmy umowy, zobowiązani są do comiesięcznego przedstawiania nam zestawień ilości sprzedanych biletów miesięcznych i jednorazowych, co stanowi podstawę do zrealizowania dopłaty.
Natomiast pytanie o zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet zostanie przekazane do Urzędu Ochrony Konsumenta oraz do Urzędu Kontroli Skarbowej.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com