TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Jak co roku podczas wakacji, kolej zadbała o dodatkowe połączenia w góry, nad morze i na Mazury, jak również podstawia ekstra pociągi dla kolonistów. Problem w tym, iż wakacyjne składy pojawiły się na torach kosztem innych pociągów.
reklama
Zatłoczenie w pociągach to codzienny problem tysięcy pasażerów, zwłaszcza spółki PKP Przewozy Regionalne, ze względu na kreowanie wizerunku firmy przyjaznej urlopowiczom. Kolej uruchomiła 130 dodatkowych pociągów do kurortów w całym kraju. Aż 348 wagonów jeździ do miejsc, tj. np. Hel, Szczecin, Zakopane, a ok. 100 wagonów wykorzystywane jest na potrzeby wyjazdów kolonijnych. Problem polega na tym, iż odbywa się to kosztem innych podróżnych. PKP bowiem nie posiadając rezerwowych wagonów, na wakacyjną akcję musiało posłużyć się innymi pociągami. Efekty tych zmian można zauważyć na stacjach kolejowych. - U nas praktycznie żaden z pociągów na stałe wpisanych w rozkład nie jeździ z tyloma wagonami, ile ma w planie - poinformował Zbigniew Jadwicki z łódzkiego oddziału PKP PR.
Jak zatem zapobiec nadmiernemu ściskowi w drodze do pracy i na wakacje? Paweł Nej z PKP PR uważa, iż problem ten może rozwiązać remont wyłączonych z eksploatacji wagonów - Ten się jednak opóźnia, bo fachowcy wyjechali za granicę i firma, która wygrała przetarg, ma kłopot ze znalezieniem nowych - oznajmił Nej.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami