TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-07-20 - Rozpoczyna się kampania "Czyste plaże"

Nad Bałtykiem rozpoczyna się kampania "Czyste plaże". Wzorem lat ubiegłych członkowie fundacji Recal, organizatora kampanii, będą prowadzić nad polskim morzem akcję zbierania aluminiowych puszek oraz edukację ekologiczną.

reklama


Według Artura Łobockiego z zarządu Fundacji Recal, najważniejsze cele kampanii to wyrabianie nawyku segregacji odpadów, promocja recyklingu puszek aluminiowych i innych surowców wtórnych a także poprawa czystości plaż wybrzeża Bałtyku. W tym roku w planach fundacji jest przeprowadzenie co najmniej 180 warsztatów dla wypoczywających nad morzem kolonistów i obozowiczów. Przewidywana liczba ich uczestników wynosi około 8-10 tys. dzieci i młodzieży. Podczas warszatów będą przedstawiane zasady selektywnej zbiórki odpadów, a uzupełnieniem zajęć będzie zbiórka pustych puszek po napojach na nadmorskich plażach. Zebrane odpady trafią do punktów skupu.

W tym sezonie nieformalną Koalicję Czystych Plaż obok Fundacji RECAL utworzyły samorządy m.in.: Gdyni, Jastarni, Władysławowa, Krokowej, Ustki, Rewala, Dziwnowa, Międzyzdrojów oraz Świnoujścia. Przyłączyły się do niej także Słowiński Park Narodowy, Woliński Park Narodowy i Nadmorski Park Krajobrazowy.

Fundacja Recal przygotowała już 3 tys. plakatów i 15 tys. kartek pocztowych promujących kampanię, które trafią m.in. na kempingi, do sklepów i barów oraz na słupy ogłoszeniowe we wszystkich gminach uczestniczących w akcji. Rozdane będzie także 20 tys. specjalnych worków na puszki i magnesów służących do odróżniania przedmiotów stalowych od aluminiowych. Kartki pocztowe zawierają dodatkowo dokładne adresy punktów skupu surowców wtórnych leżących w pasie wybrzeża Bałtyku.

Kampanie fundacji Recal realizowane są w tym roku w pięciu atrakcyjnych turystycznie regionach. Oprócz wybrzeża Bałtyku są to: Mazury (Kampania "Czyste Mazury"), Beskidy (Kampania "Czyste Góry"), Bieszczady (Kampania "Czyste Bieszczady") oraz Sudety (Kampania "Czyste Sudety"). Kampanie te są współfinansowane w ponad 50% ze środków Unii Europejskiej oraz w ponad 30% ze środków Funduszu Inicjatyw Obywatelskich.

Fundacja Recal powstała w 1995 roku, a jej twórcą był producent puszek aluminiowych, firma Continental Can Polska (aktualnie Ball Packaging Europe Radomsko) oraz światowe koncerny aluminiowe.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com