TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-01-13 - Polska Agencja Rozwoju Turystyki - podsumowanie działań w 2009 r.

Polska Agencja Rozwoju Turystyki (PART) podsumowała działania w 2009 roku m.in.: programy promocji polskich regionów i gmin, tworzenie systemów informacji turystycznej, wsparcie Ukrainy w działaniach promocyjnych i w rozwoju turystyki.

reklama


Zgodnie z podsumowaniem na początku 2009 r. PART działał na Dolnym Śląsku. Urząd Marszałkowski poprosił o przygotowanie aktualizacji programu rozwoju turystyki dla województwa z 2003 r. Dzięki temu powstał nowy dokument, który samorządom, przedsiębiorcom i organizacjom pozarządowym może pomóc w sięganiu po unijne fundusze. W ramach Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej PART stworzyła koncepcję jego funkcjonowania, parametry zamówień publicznych, analizę możliwości wdrożenia Małopolskiej Karty Turystycznej i studium wykonalności projektu, które ma stanowić załącznik do wniosku składanego przez Urząd Marszałkowski do Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

Ważnym projektem była strategia rozwoju produktu turystycznego Szlak Wodny im. Króla Stefana Batorego, którą zleciły województwa mazowieckie i podlaskie. Wdrażanie tego projektu pozwoli Polsce na uzyskanie nowego produktu turystycznego, promującego dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe tych regionów. Jest to ważne ponieważ rok 2010 został ogłoszony przez Światową Organizację Turystyki Rokiem Turystyki Wodnej.

Poza granicami kraju PART wsparł Ukrainę w planowaniu rozwoju turystyki w pięciu obszarach: produkt turystyczny, zasoby ludzkie, infrastruktura, marketing i wsparcie instytucjonalne. We Lwowie i Kijowie przeszkolonych zostało 120 osób.

Z kolei projekt “Business to Nature" (B2N) uzyskał dofinansowanie z programu współpracy międzyregionalnej Interreg. Jest to inicjatywa, której celem jest transfer najlepszych praktyk w zakresie zrównoważonego rozwoju gospodarczego na terenach cennych przyrodniczo. “Business to Nature" (B2N) skupia 11 partnerów, a w latach 2010-2012 PART będzie pełniła rolę lidera tego przedsięwzięcia.

W 2010 r. PART pomoże w działaniach promocyjnych Warmii i Mazur, gminy Koronowo i Wejherowo. Ponadto, w nowym roku skończą się prace nad programem rozwoju i promocji markowych produktów turystycznych powiatu bielskiego.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com