TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-05-14 - Polscy hotelarze nie chcą franczyzy?

Podejście do franczyzy na polskim rynku hotelowym jest na razie dość sceptyczne. Obecnie na zasadzie franczyzy w Polsce nie działa nawet 1% obiektów. Podczas gdy odsetek franczyzy w światowym hotelarstwie wynosi 65%, w USA - 75% - czytamy w "Rzeczpospolitej".

reklama


Większość hoteli w Polsce to niezrzeszone w żadnej sieci obiekty należące do prywatnych osób lub firm. Sieci hotelowe, takie jak Starwood (właściciel marki Sheraton, Bristol i Westin), Carlson (Radisson Sas), Qubus czy Hilton, wciąż bazują na własnych obiektach bądź wybudowanych na ich potrzeby, którymi same zarządzają. Duże sieci hotelowe nie mają zaufania do franczyzy w Polsce.

Maciej Grelowski, były prezes Orbisu, ekspert rynku hotelowego twierdzi, że polski rynek hotelowy będzie jednak ewoluował w stronę tworzenia grup. Nowo budowane hotele w naszym kraju coraz częściej będą wciągane do wielkich sieci, bo będą chciały wprowadzenia jednolitych standardów, realizowania wspólnych zamówień, wspólnej polityki marketingowej.

Krzysztof Milski, prezes Polskiej Izby Hotelarstwa, liczy, że w ciągu dziesięciu lat powstanie ok. 500 tanich hoteli pod marką Chaber.

Swoje pierwsze hotele zamierza wkrótce uruchomić w Polsce sieć Wyndham. Będą to istniejące już obiekty należące do prywatnych właścicieli, które zostaną dostosowane do standardów amerykańskiej sieci - pisze dziennik.

Do Polski zamierza wejść druga co do wielkości sieć hotelowa na świecie - Choice, która na początku będzie tworzyć hotele ekonomiczne marki Comfort i Quality.

Na rozwój franczyzy w naszym kraju zdecydowała się sieć Best Western, Accor (hotele pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, Ibis i Etap należącymi do Francuzów buduje Orbis) oraz InterContinental (większością obiektów zarządza brytyjska grupa Azure Properties).



Źródło: hotelnews

Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com