TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


Ogłoszenie

Tytuł: SKUTECZNY MARKETING I PROMOCJA PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
Dział: Szkolenia
Ważne do: 2013-02-13
Wojew.: Mazowieckie
Treść:
PROGRAM SZKOLENIA:  Diagnoza potrzeb rynku turystycznego - turystyka a gospodarka  Trendy w turystyce europejskiej  Marketing i promocja - definicje  Specyfika produktu turystycznego - case study  Markowe polskie produkty branży turystycznej  Jak uczynić miejsce atrakcyjnym turystycznie?  Przygotowanie logo, ogłoszenia prasowego, informacji na ulotkę - warsztaty dziennikarskie  Przygotowanie stoiska targowego  Tworzenie produktu markowego ETAPY TWORZENIA PRODUKTU TURYSTYCZNEGO BADANIE RYNKU Podstawowy zakres badań rynkowych - zagadnienia IDENTYFIKACJA SKŁADNIKÓW PRODUKTU ORAZ ICH SELEKCJA WYBÓR KATEGORII PRODUKTU Koncepcja produktu jest efektywna tylko wtedy, gdy łączy stronę popytową (rynkową) ze stroną podażową. Punktem wyjścia jest przede wszystkim rynek, jego potrzeby, a produkt musi być do niego dostosowany. POMYSŁ NA KONKRETNY PRODUKT Możemy mówić o dwóch fazach kształtowania produktu: tworzeniu i budowaniu. Budowanie jest czynnością wykonawczą, dokonywaną według jakiegoś projektu. DOBÓR PODMIOTÓW DO PRODUKTU Osobnym, niezwykle ważnym czynnikiem wpływającym na powodzenie całego przedsięwzięcia jest dobór podmiotów, czyli: właścicieli poszczególnych obiektów, przedstawicieli lokalnej władzy, organizacji pozarządowych, nieformalnych liderów, pracowników instytucji i firm związanych z produktem. Ma to ogromne znaczenie w przypadku produktu terytorialnego, gdzie wymagana jest współpraca i koordynacja. DOPRACOWANIE PRODUKTU Dopracowanie produktu jest procesem, który ma na celu osiągnięcie wyższego stopnia zadowolenia klientów ze świadczonych usług. Sprowadza się więc do podwyższenia jakości poszczególnych składników i poszerzania ich zakresu PRZYGOTOWANIE PRODUKTU DO SPRZEDAŻY - STRATEGIA I PLAN MARKETINGOWY MARKETING PRODUKTU TURYSTYCZNEGO- 3 fazy: Wyznaczenie celów marketingowych (np. kategorii i liczby turystów, jakie ma przyciągnąć nowy produkt lub zmiany typu rynków i wzrostu liczby turystów w przypadku już istniejącego produktu) Sformułowanie strategii marketingowej, na przykład:  analiza otoczenia (czynników politycznych, ekonomicznych, kulturowych i przyrodniczych),  analiza obecnej sytuacji (słabych i mocnych stron, szans i zagrożeń),  czy marketing powinien być ogólny (zorientowany na turystów o różnych zainteresowaniach), czy selektywny (nastawiony na turystów o wyraźnie sprecyzowanych oczekiwaniach), Przygotowanie planu promocji produktu, w tym na przykład:  program działań marketingowych dla danego produktu na podstawie ustaleń strategicznych,  opracowanie materiałów drukowanych i ich dystrybucja,  wykonanie materiałów audiowizualnych,  ogłoszenia w mediach,  uczestnictwo w targach turystycznych,  specjalne wycieczki promocyjne w celu nawiązania kontaktów z organizatorami turystyki,  wizyty dziennikarzy i pracowników biur podróży w celu zaprezentowania produktu,  przygotowanie materiałów informacyjnych, przewodników itp. OBSERWACJA REZULTATÓW ORAZ KORYGOWANIE PRODUKTU I JEGO SPRZEDAŻY

reklama


Wstawiono: 2013-01-14 11:26:45
Ogłoszeniodawca: Mazowieckie Centrum Szkoleń
WWW: strona www
Telefon: 228395599
Email: m.witkowski@mcs.edu.pl



Wróć do działu

Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com